Stoletje Citroënovih inovacij
| Članek je bil prebran 983 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Leta 2019 bo minilo 100 let od prve Citroënove inovacije. Andre Citroën, ustanovitelj znamke je prvi pripeljal v Evropo masovno proizvodnjo avtomobilov in sicer je leta 1919 poslal na trg svoje prve vozilo 10HP oziroma Tip A, ki je lahko vozilo do 65 km/h.  Z novim načinom hitre proizvodnje avtomobilov je lahko le-te prodal ceneje in širšemu krogu ljudi. Naslednja novost, ki jo je uvedel Andre Citroën je bilo jekleno ohišje avtomobila. Pred tem je bil del ohišja lesen, g. Citroën pa je le-tega zamenjal in napravil vozilo močnejše, varnejše in udobneje.

Inovativnost v oglaševanju in trženju

V naslednjih letih se je podjetje s kreativnim pristopom zapisalo v zgodovino tudi z izdelavo serije emajliranih cestnih znakov in z inovativnim oglaševanjem (prvič v zgodovini je letalo med letenjem po nebu zapisalo ime znamke na nebo; postavitev svetlobnega napisa imena znamke na Eifflovem stolpu v Parizu itd. ), pričel je proizvodnjo otroških avtomobilčkov, izdal je prvi katalog za popravila namenjen prodajalcem in mehanikom.

Masovna proizvodnja avtomobilov se je pričela s Citroënom

Model, ki ga je poslal na trg nekoliko kasneje (1934), Citroën Traction Avant oz. Citroën 7CV (oziroma 7A) je bilo prvo masovno prodajano vozilo na svetu. Ta model je združil več inovacij: enotna jekleno karoserijo, štirikolesno vzmetenje, hidravlične zavore na vseh kolesih, pogon na sprednja kolesa, motor na nihajnih nosilcih itd. Poenotena in v celoti jeklena karoserija je rezultirala v manjši teži vozila, vožnja je postala bolj zanesljiva, oprijem cestišča pa boljši. Vozilo je na račun manjše teže lahko peljalo hitreje (do 100km/h) in porabilo manj goriva v primerjavi z drugimi vozili na trgu. Omenjene novosti so se pričele s Citroënom, a so danes splošno razširjene v svetovni avtomobilski industriji.

Nenehne inovacije

Podjetje je po smrti Andre Citroëna še naprej razvijalo inovacije, in sicer je razvilo vozilo namenjeno le osebni rabi in osebnemu prevozu, model 2CV. Pri tem so razvili in prodajali tudi gospodarska vozila (dostavna vozila, furgoni, tovornjaki), športna ter osebna vozila.

Med inovacijami, ki jih je podjetje razvilo v zadnjih desetletjih in ki so sprožile prave tehnološke revolucije so hidropnevmatsko vzmetenje, hidravlična servopomoč, inovativen dizajn vozil in nešteto možnosti za individualizacijo podobe, mehanizem za avtomatsko nastavitev naklona luči, ki se premikajo skladno z vrtenjem volana, elektronsko vbrizgavanje, vse bolj aerodinamična karoserija, brisalniki stekla, integralni elektronski vžig, zložljiva streha, večplastno vetrobransko steklo, potovalni računalnik, garancija na prerjavenje, prvo električno vozilo, kot prvi na evropskem trgu ponudijo vozila s premično zadnjo sedežno klopjo in nastavljiva naslonjala, razvoj sistema za nadzor nagibanja tudi v ovinkih itd.

Zgodovina znamke Citroën je zgodovina o pionirskem duhu začetnika podjetja Andre Citroëna in o preizkušanju mej in nenehnem inoviranju in izboljševanju tehničnih in oblikovnih lastnosti vozil, ki nenehno navdušuje. Preverite še katere nagrade so Citroënova vozila prejela v zadnjem času in poiščite vozilo, ki bi ustrezalo vam.

 

© 28. 04. 2024 - BK-Tom.si. Oglaševanje.